Aankomst, Manly, Sydney en Blue Mountains

24 april 2014 - Sydney, Australië

Manly Beach10-4 Na een lange vlucht kwamen we dan toch eindelijk aan in Sydney op om half tien ’s ochtends.

Gelukkig kwamen we allemaal door de douane, wie had dat gedacht. Buiten het Kingsford airport stond Niels van AB al op ons te wachten, busje in en rijden, even foto maken voor the Opera House en door, het regende lekker. Heerlijk klimaat hier. Vervolgens over the Harbour Bridge door naar Manly, en ons hostel Manly’s Bunkhouse. Mooi hostel, wel erg duur, 37 dollar.

Na opfrissen en chillen, BBQ in de tuin met BIER, vervolgens stappen in the Steyn, aan de boulevard. Een mooie grote kroeg met openluchtdelen waar je dus ook eventueel een peukjen zou kunnen roken. Bier is duur, 6-8 dollar de pils.

11-4 regeldag met the ferry van Manly vertrokken naar Sydney centre, Circulair Ferry to Circular Quay SydneyQuay. Vanaf hier vertrekken 5 ferry’s naar diverse delen van Sydney. Prachtige boottocht met soms best wilde wateren, gelukkig ben ik al ruige padvinder wel wat ruigs gewend.  Bij de Medicare onze zorgverzekering geregeld, bij Common Wealthbank bankzaken geregeld, duurde even wat langer (2 uur daar gezeten) want er was iets niet doorgekomen. Hierna even in de foodcorner eronder een broodje gegeten.  Hierna naar een lokaal barretje The Fitzroy geweest, lekker gegeten en bier maar ondertussen aardig gesloopt. Vervolgens terug naar het hostel

12-4 Featherdale Wildlife park + Blue Mountains, om 7 uur opgehaald door een ADHD-er van een Australiër, die vol karige grappen zat maar wel leuk kon vertellenIMG_0093.

IMG_0082Featherdale Wildlifepark is een park vol Ozzie beesten, lopen kangaroo's rond en je mag een slang en uil beet houden, hartstikke leuk. Eeennnn, beste lezers, je mag ook een fucking koala aaien. Aardig episch.

Blue Mountains is echt prachtig, we hebben twee tochten  van +- 1 uur gelopen door regenwoud en naar uitkijkpunten.

Funnelwebspider webHet Web van een Tunnelwebspider gezien, één van de vele giftige en dodelijke creepy crawlers die ze hier hebben.

‘Envenomation symptoms observed following bites by these spiders are very similar. The bite is initially very painful, due to the size of thefangs penetrating the skin.[6] Puncture marks and local bleeding are also usually visible. If substantial envenomation occurs, symptoms will generally occur within minutes and progress rapidly.

Early symptoms of systemic envenomation include goose bumps, sweating, tingling around the mouth and tongue, twitching (initially facial and intercostal), salivation, watery eyes,elevated heart rate and elevated blood pressure. As systemic envenomation progresses symptoms include nausea, vomiting, shortness of breath (caused by airway obstruction),agitation, confusion, writhing, grimacing, muscle spasms, pulmonary oedema (of neurogenic or hypertensive origin), metabolic acidosis and extreme hypertension. The final stages of severe envenomation include dilation of the pupils (often fixed), uncontrolled generalised muscle twitching, unconsciousness, elevated intracranial pressure and death. When death occurs it is generally as a result of progressive hypotension or possibly elevated intracranial pressure consequent on cerebral oedema.[7][11][16]

The onset of severe envenomation can be rapid. In one prospective study, the median time to onset of envenomation was 28 minutes, with only two cases having onset after 2 hours (both had pressure immobilisation bandages applied).[7] Death may occur within a period ranging from 15 minutes[12] (this occurred when a small child was bitten) to three days.’ Wikipedia.

Na zo een mooie dag moet er natuurlijk ook nog even bier gehuit worden. Dit keer in de Yvanhoe, waar ze, zoals ik zal merken, net als in veel andere toko’s gek zijn op Hip Hop. De meer betrokken lezer zal kunnen concluderen dat ik heel de avond vol plezier heb staan bouncen.