Laatste dagen Sydney centrum

24 april 2014 - Sydney, Australië

21-4 terug van surfkamp rond 7 uur savonds. Daarna wat gevroten denk ik en ver volgens nog bier gehuit. In de scubabar, wat echt bijzonder kut was want fucking druk en hengstenbal. Vervolgens naar een hotelbar geweest waar een zeer beste reaggea band speelde. Bier was hier 5 dollar dus prima te doen.

22-4 uitgeslapen hoop ik, door de stad gelopen met Micheal en Hyde park gezien. Daarna nog even lekker alleen rond gebanjerd. Verder vandaag de Firefly bus naar Melbourne en een nachtje in Nomads melbourne geboekt, 60 dollar voor de busrit, prima te doen. We waren vastberaden om ’s avonds niet uit te gaan, totdat er op een zeker punt net genoeg Goon gedronken was dat we, -en misschien nam ik wel het voortouw-, zeer enthousiast mee gingen naar The World Bar, heerlijk hip hop bovendien. Het bier vloeide rijkelijk.

23-4 de dag dat ik afscheid ging nemen van Sydney. Samen met Micheal nog ff door syndey gelopen, onze nieuwe simkaart inclusief 3g geactiveerd en een bezoek aan de subway gedaan. Michael om 3 uitgezwaaid, die vertrekt naar Canberra omdat ie eigenlijk verliefd is op zijn Amerikaanse scharrel Kaithlin. Hierna ben ik weer naar Hydepark gegaan om te chillen en het Anzac monument bekeken. Anzac day is de dag waarop OZZIANEN hun gevallen soldaten herdenken, en die is 25 april. Daarna nog ff wat boodschappen gedaan om de busrit te overleven en noodles bij een of andere aziaat gevroten. Helaas waren Renske, haar broer Floris en Glen nog steeds niet terug van werk en heb ik ze geen gedag kunnen zeggen. Gelukkig wilde de Nederlandse receptioniste van Westend Nomads wel een kusje doorpasen. Nu om 19:15 zit ik al 15 minuten in een rijdende bus met – dat had ik nooit verwacht - , FUCKING BEENRUIMTE. Er zat net een of andere zuid europiaanse jongeman naast me, maar gelukkig is die hem al gauw gesmeerd, ik ruik denk niet best. Hopen dat de busreis een vrije stoel naast mij volhoud. Deze busreis gaat 12 uur duren, morgenochtend sta ik om 7:00 in de gastvrije straten van Melbourne en ga ik opzoek naar Nomads waar Iris, Amber, Lieke en Lois nog een of 2 nachtjes zijn. Toch wel leuk om ze nog even te zien. Hierna wil ik naar familie van een vriend van mijn vader, waar ik al heftig emailcontact mee heb gehad, zeer vriendelijk geloof ik! Ik mag daar een paar dagen (denk ik) overnachten inclusief JOOINING OF THE FAMILY MEALS YES YES. Golden want allemaal duur gekken. MAAR hoe duur IS DUUR KOEN vraag je je dan af, nou, dat zal ik jullie is haarfijn vertellen. Een hostel overnachting is in sydney tussen de 27-40 dollar zo ongeveer. Verder is het eten eigenlijk wel te betalen. Je moet niet roken of stoppen met roken, zoals ik, wat een held. Want roken is duur, tevens wordt je plaatsvervangend ongesteld als je de plaatjes ziet die op de pakjes staan. Rottende tanden, zweren op ingewanden, het is allemaal niet ontzettend feestelijk. Oja 15+ dollar = like 10 + euro die pakkie. Bier is ook NIET TE BETALEN. Een sixpackje in een drankwinkel (want je kan dus niet even de Coles = supermarkt, binnenlopen en bier halen, neeee), is al gauw 18 dollar. Dat is DUUR. Gelukkig is er Goon, hetgeen wat hier door elke backpacker wordt gedronken. Wijn uit een zak, die in een doos gestopt is. Verschilt per merk in hoe ranzig het is maar je mist de heerlijke hollandse biertjes die dus eigenlijk harstikke goedkoop zijn. Ik zou zeggen, drink er een voor mij. Peace out.

1. Kitty:
    24 april 2014
    hai koen heb je nou ook al een keer met pietrienne afgesproken?
  2. Vince:
    25 april 2014
    Haha wat een verhalen allemaal cockmannetje! je hebt het wel naar je zin geloof ik, dus dat is mooi! JOE AANST
  3. Kimberley:
    26 april 2014
    Ola Koen,
    Ik heb net ff je verhalen zitten lezen van de afgelopen dagen :) en je hebt het behoorlijk naar je zin zo te lezen.. En ook nog steeds niet aan het werk luiwammes!! :)
    Dat het bier zo duur is kan alleen maar goed voor jou zijn toch anders ben je de hele reis bezopen hihi
    Ga lekker verder genieten en laat af en toe weer ff een berichtje achter vind het leuk om te lezen!
    Groetjes en knuffels
    Kim