Melbourne

28 april 2014 - Melbourne, Australië

IMG_036624-4 Helemaal gesloopt van de weinig nachtrust brengende busreis, zit ik in de Mac Donalds aan de wifi even alles bij te werken. Reisverslag inclusief foto’s wat mailcontact en vacatures zoeken. Klein tegenvallertje, Dutchcare heeft geen tijdelijke vacature open op het moment. Verder blijf ik denk nog 1 nachtje in Melbourne extra om hier Anzacs day mee te maken. IMG_0374Ondertussen heb ik wel een zekere verkoudheid die zich nu geëvolueerd heeft naar een dicht oor en een soort van verstopt voorhoofd. Bij de farmacie smeerden ze me een pilletje aan, wat ik nu ga proberen. Een tijd langs de Yarra river gelopen die hier in het hart van de stad ligt. Mooie bruggen, moderne gebouwen maar het mist toch wel die eeuwenoude Europese bouwkunsten. Verder is het vrij bergachtig, wat in Sydney ook wel was, maar het lijkt wat steiler te zijn. Na wat rusteloos licht verdwalend rondgelopen te hebben ontmoete ik rond het avondeten de dames Amber, Lieke, Iris en Lois weer. IMG_0372Dat was wel even fijn, 2 dagen niet gezien, maar toch erg chill om weer bekende gezichten te zien. Komt ook omdat mijn kamergenoot heel de middag alleen maar in slaap aan het vallen was en er  verder niemand in de 4-persoonsdorm te vinden was. ’s Avonds ff met de dames een broodje in de keuken /  gemeenschappelijke ruimte gegeten en ff gekletst. Niet heel lang want we zaten aan de verkeerde tafel met een aantal zeer dronken en luidruchtige karige Engelsen (vermoed ik). En ze waren niet zomaar luidruchtig en dronken, nee, het waren luidruchtige dronken HIPSTERS. Die ons graag tequila wilden aansmeren om tijdens het eten lekker te drinken. Toen heb ik ze natuurlijk even neergestompt. Want het hield maar niet op. Rond geloof 9 uur ben ik maar gaan slapen, helemaal gesloopt door de busreis en het niet zo best voelen. Als een heertje geslapen en in de ochtend uitgecheckt, want nog 1 nachtje in een six person dorm i.v.m. prijs en wellicht meer relaxte lui (ik heb net, 1 dag later terwijl ik dit schreef incheckt, en onder mij ligt een stelletje), dus dat wordt oordoppen in en de stapelbedstabilisator aanzetten).