Surfkamp tijdens Pasen!

24 april 2014 - Bendalong, Australië

18-4 t/m 21-4 Easter surfcamp @ Bendalong inclusief Sam de eindbaassurfleraar.

Beach waar we niet surfden, natuurlijk te goed voor3,5 uur rijden, wij moesten eerst een pokken eind lopen naar het kantoortje van AST surf. Op de kaart leek dit overigens enorm mee te vallen.. daar waren we redelijk op tijd, rond 7 uur. Hier de bus in en rijden maar. Aangekomen op een camping stonden alle tentjes al, inclusief een grote kook/ eettent, dat is toch beter geregeld dan bij de plaatselijke padvinderij. Kampf

Overigens lopen ook hier gewoon kangaroo’s rond, wat overigens volgende de legende in het Aboriganals ‘ik snap de vraag niet’, betekend. Dit feitje wist onze hyperactieve gids uit de Blue Mountains te vertellen: de ontdekkingsreizigers gingen in opdracht van Captain Cooke vragen aan de locals hoe die rare ratten heette. Bij een zekere local aangekomen, begreep deze de vraag niet en dus was hij zo vriendelijk te melden dat hij ze niet kon helpen. Zo is de naam geboren.

Zie je wel

Terug naar surfkamp, de eerste dag gelijk ’s middags nog even gesrufd, dat viel vies tegen aangezien we na onze eerste les vorige week in de veronderstelling waren dat we het allemaal wel redelijk kunnen. De golven hier waren heel anders en dat was knap wennen. ’s Avonds natuurlijk vreten, er wordt hier mega goed voor je gezorgd, de bbq wordt 9 vd 10 keer aangezet om hamburgers dan wel worstjes te braden die dan heerlijk op je broodje kunnen. Dit wordt allemaal gedaan door 3 blonde damesfiguren die het geheel nog appetijtijker maken. Na het eten weer heerlijke aan de Goon, kletsen met de andere lui en uiteindelijk kampfvuur aan het strand, zoals dat hoort.

Beach waar we wel surfden

De volgende dag lekker half 8 ontbijten daarna met groep 1 ruig doen op het strand. Bijzonder hoge golven waar je liever niet voorover in wil donderen omdat je surfboard toch een beetje teveel met de punt naar beneden gaat. Na een hoop koprollen en bijna doodervaringen toch de tip om de golf wat eerder te pakken. Bedankt daar voor (gandi), hierna ging het prima.  Middags wederom lunch met HAMBURGERS, it was great. ’s Middags weer surfen, wat ook prima ging. Feestelijk punt: we hebben met michael en gandi BIER gekocht, voor 38 hele dollars 24 biertjes. Nu ff het kampvuur voorbereiden.

De andere dagen waren geloof ik ook leuk :D

Nog een keer