Melbourne dag 2

28 april 2014 - Melbourne, Australië

25-4 In de ochtend waren de dames nog wel uitslapen dus ik ben de Eureka skydeck gaan bezoeken. Eureka towerEen koekiehoge toren aan de Yararivier. En zoals beloofd ging ik in less than 40 seconds naar de 88ste verdieping, voor een schamele 20 AUD. Aardig bizar, klinkt alsof er een klein vliegtuigmotortje wordt gestart. IMG_0380

Overigens is dit ook de hoogste publiek toegankelijke uitzichtspunt off the Southern Hemisphere. Gaaf om te zien, wat pica’s gesnapt, en dan op een gegeven moment heb je het rondje wel gelopen. IMG_0382

Weer met mag 1000 naar beneden, had eigenlijk even een filmpje willen maken van hoe snel de cijfers van de verdiepingen veranderen, maar daar kwam ik net ff te laat mee. In de middag met de vrouwkes opstap en gelijk ff nieuwe telefoonoplader gekocht want eerste ding dat kapot is.

St KildaFf een stuk gelopen door centrum en vervolgens tram gepakt naar St Kilda, een strandplek. Best oke, maar als je Bondi beach en die omgeving + Killea statepark beach The Shellcove + Bendalong and even Manly beach, hebt gezien… dan sorrie Melbournianen, het komt niet in de buurt. Verder hadden we natuurlijk ook ff de eerste verkeerde tram gepakt en waren we er niet zomaar. Verder, beste Wessel, heb ik een Schnitzel + patat op 1 broodje gegeten bij een tent called Schnitz, gegarandeerd de beste Schnitzels. Morgen ga ik richting Traralgon op naar de kennissen, met de V-line trein. Opstappen is op Southern Cross en dan lekker blijven zitten geloof ik. Alle openbaar vervoer gaat hier in omgeving Melbourne overigens met een Myki, een soort ov-chipkaart die je bij een seven eleven kan kopen. Maar eerst gaat er nog even pils gehuit worden in de avond.

St Kilda