Off to Traralgon, VIC

28 april 2014 - Traralgon, Australië

26-4 Dat was een aardige wandeling gister. Voordat ik me eerste biertje had, waren we bij 3 kroegen langs geweest die of dicht waren, of duizend miljoen miljard dollar entree hadden. Onze Nederlandse zwaar betatoeerde semi professionele voetballer (volgens eigen zeggen) zou ons wel ff wat leuke tenten laten zien, en dat begon in het centrum. Vervolgens de tram (waar het overigens gewoon normaal is om zwart te rijden) naar St Kilda gepakt want daar zou het echt aan zijn. Eerste biertje, verschrikkelijk ranzig en het leek wel een gaybar. Uiteindelijk in een tent beland waar biertje slechts 8 dollar koste (Becks) maar wel we wel een aantal 2de gratis kaartjes hadden gehosseld.  Anyhow, dat was gister. Na 6 uur slaap, in de vroege morgen douchen, uitchecken en ontbijten met de vrouwkes. Hierna afscheid genomen, veel plezier gewenst met hun paar daagse Great Oceaan Road tocht die ze met een gehuurde camper gaan doen. Super leuk. Ik vertrek om 11:56 met de V-line train to Traralgar waar die mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken ontmoet. Super chill dat ik daar iig even in een normaal bed e.d. kan liggen. Hier even kijken wat het plan wordt, maar ik neig nu naar Byron bay, waar het lekker weer moet zijn en een hippie oord. Tevens is het fruitpicken en ander farmwork vooral Noordelijker langs de oostkust, dus keihard dollaz. Misschien haak ik nog aan bij de 1 of de andere ex-reisgenoot die daar ook allemaal zo’n beetje in de buurt rond gaan banjeren.

De trein naar Traralgon genomen. Iets meer dan 2 uur zitten maar dat was wel ff prima. Tot dat er één of andere iet wat mollige tokkie mevrouw inclusief 2 kleine kinderen de trein in kan waggelen. Nou geeft het niet dat de mevrouw in kwestie wat mollig is, of misschien niet alle intelligentie van de wereld mee heeft gekregen, maar ze was ook geen pedagogisch wonder. Het kwam er op neer dat ik 1,5 uur heb moeten aanhoren hoe het jongetje probeerde wat te eten los te krijgen bij zijn moeder en hoe die moeder daar met een gepassioneerde ‘shut up, sit down’ op anticipeerde. Gelukkig had dit jongetje al meer woorden geleerd zoals ‘u fucking cunt’, waar mee hij zijn moeders interventies geoefend pareerde.  Gok hem om zo’n 7 jaar.

Uiteindelijk in Traralgon aangekomen even een chips gehaald, medium chips wel te verstaan. Dat betekent hier 3 keer onze medium patat schijnbaar dus dat was heftig. Een mooie anekdote volgt nu: Maria (de vrouw en haar man Bernard Rodda waar ik zou verblijven), had mij een mail gestuurd dat ze iets later zouden zijn want nog even lunchen. Ik antwoorde daar flexibel als ik ben op dat ik wel even zou wachten. Na zo’n 2,5 wachten durfde ik het wel aan om is te mailen wanneer ze ongeveer van plan waren te komen. Uiteindelijk bleek dat ze dachten dat ik morgen zou komen. Gelukkig paste ik nog in het schema van die dag en werd ik in no time opgehaald door Bernard en naar hun mooie grote villa gebracht. Diezelfde avond mocht ik mee uit eten naar een surpriseparty voor een dame die 50 jaar was geworden. Hier melde Maria aan iedereen dat ik wel een baantje zocht, dus dat is super goud.